середа, 4 травня 2022 р.

9 клас. Булгаков "Собачe сeрцe."

 Вітаю!

Тeма уроку:

                "Конфлікт натовпу, масової свідомості та інтелекту, культури.                                                                               Персонажі-«двійники»"

Повість Булгакова не тільки поставила перед читачем суспільно-політичні та морально-етичні питання, про які ми говорили на минулому уроці. У творі автор відобразив також характерний для свого часу соціальний конфлікт — протистояння натовпу, масової свідомості й інтелекту, культури.

1. Продумайтe, будь ласка, відповіді на запитання:

1. Хто з героїв повісті бере активну участь у соціальному конфлікті? Хто представляє інтелігенцію, а хто — пролетаріат?

2. Як ви розумієте слова професора «розруха сидить не в клозетах, а в головах»?

3. Зробіть висновки: якої громадської та етичної позиції дотримується професор Преображенський? Як він ставиться до нових звичаїв у країні?

4. Знайдіть епізоди твору, в яких між професором і Шариковим виникають ідейні суперечки. Про що сперечаються герої?

5. Які негативні риси втілює образ Шарикова? Чим зумовлене їх формування?

6. Як герой поводиться з професором та його асистентом, прислугою, зі своєю «нареченою»?

2. Образ героя поданий у розвитку. Простежте, як саме він розвивається. Свої спостереження відобразіть письмово у схемі «Динаміка розвитку образу Шарикова». 

3. Порівняйте Шарикова з Шариком. Заповніть таблицю.

Шарик              Шариков


Домашнє завдання:

Деякі читачі сприймають повість Булгакова як образливу для простих людей, робітників. Наприклад, в одному з інтернет-дописів висловлено думку, що автор виводить два типи людей: «преображенських» і «шарикових». Перші — еліта, інтелект і совість нації, чиє призначення — панувати й керувати. Другі — неповноцінні особистості, які мають обслуговувати «преображенських» і слухатися їх в усьому. 

Чи справді твір утверджує таку ідею? 

Поясніть, власну думку письмово, написавши міні-твір.






Немає коментарів:

Дописати коментар