Вітаю!
Тeма уроку:
"Конфлікт натовпу, масової свідомості та інтелекту, культури. Персонажі-«двійники»"
1. Хто з героїв повісті бере активну участь у соціальному конфлікті? Хто представляє інтелігенцію, а хто — пролетаріат?
2. Як ви розумієте слова професора «розруха сидить не в клозетах, а в головах»?
3. Зробіть висновки: якої громадської та етичної позиції дотримується професор Преображенський? Як він ставиться до нових звичаїв у країні?
4. Знайдіть епізоди твору, в яких між професором і Шариковим виникають ідейні суперечки. Про що сперечаються герої?
5. Які негативні риси втілює образ Шарикова? Чим зумовлене їх формування?
6. Як герой поводиться з професором та його асистентом, прислугою, зі своєю «нареченою»?
2. Образ героя поданий у розвитку. Простежте, як саме він розвивається. Свої спостереження відобразіть письмово у схемі «Динаміка розвитку образу Шарикова».
3. Порівняйте Шарикова з Шариком. Заповніть таблицю.
Шарик Шариков Домашнє завдання: Деякі читачі сприймають повість Булгакова як образливу для простих людей, робітників. Наприклад, в одному з інтернет-дописів висловлено думку, що автор виводить два типи людей: «преображенських» і «шарикових». Перші — еліта, інтелект і совість нації, чиє призначення — панувати й керувати. Другі — неповноцінні особистості, які мають обслуговувати «преображенських» і слухатися їх в усьому. Чи справді твір утверджує таку ідею? Поясніть, власну думку письмово, написавши міні-твір. |
Немає коментарів:
Дописати коментар