середу, 6 квітня 2022 р.

9 клас. Бeрнард Шоу "Пігмаліон".

 Вітаю!

Тeма уроку:

              " Бeрнард Шоу "Пігмаліон". Специфіка втілення античного міфу у п’єсі

                                                                 «Пігмаліон» Б. Шоу"

1. Пригадаємо факти із життя і творчості письменника, проглянувши відeо.


2. Матeріал для ознайомлeння.
  Сьогодні познайомимось із однією з п’єс Б. Шоу, яка стала дуже популярною одразу ж після написання. На сцені театрів Лондона її ставили 118 разів. Це п’єса Пігмаліон.
   Як вже відомо, за основу своєї блискучої комедії «Пігмаліон» Бернард Шоу обрав сюжет міфу «Пігмаліон і Галатея». Цей міф існував у Стародавній Греції і був запозичений давньоримськими митцями. Публій Овідій Назон у X книзі «Метаморфоз» розповідає історію царя Кіпру, скульптора Пігмаліона, що вирізьбив прекрасну статую дівчини зі слонової кістки і закохався в неї. У ХІІ столітті англійський поет і драматург Марстон написав поему «Перетворення статуї Пігмаліона».
  Не тільки митці слова зверталися до образів Пігмаліона і Галатеї. У світі є безліч картин відомих і маловідомих художників, скульпторів, яким сюжет даного міфу прийшовся до душі. 

У творі Пігмаліон – це символ творця, що оживив творіння свої рук. 
Хіггінс – це аристократ, який дещо відрізняється від решти. В першу чергу манерами. Він людина науки, експериментатор, який не хоче брати жодної відповідальності на себе.

Порівняння образів Хіггінса із п'єси Дж. Б. Шоу та Пігмаліона з давньогрецького міфу.

Пігмаліон

Спільне

Професор Хіггінс

  • Створив Галатею та закохався в неї;

  • Галатея змінила Пігмаліона, її краса розбудила в його душі кохання;

  • почувався відповідальним за створену ним красу, одружився з Галатеєю.

Не дуже люблять жінок, вперті одинаки

  • не зважає на почуття інших, часто грубий і нестриманий,

  • Навчав Елізу правильної вимови, допоміг зрозуміти світ мистецтва;

  • Еліза майже нічого не змінила в поглядах професора, а він не збирався змінюватися сам;

  • він не почувався відповідальним за долю Елізи, його захоплювали вищі ідеї, результат експерименту



3. Прочитавши твір та опрацювавши порівняльну характeристику гeроїв твору "Пігмаліон" дайтe письмові відповіді на запитання:
Чи можна ставити експерименти над людьми? 
- Як ви оцінюєте вчинок професора Хіггінса? 
У чому полягає зв'язок між образом Елізи і міфологічною постаттю Галатеї?
ому драматург не назвав свою п'єсу «Галатея», адже образ Елізи-Галатеї є ключовим у комедії.

Сюжет твору Бернарда Шоу перегукується із сюжетом античного міфу, але він сповнений комізму та парадоксів, та й дія п’єси перенесена з античних часів у епоху, сучасну письменникові.

  Б. Шоу запропонував сучасний варіант прадавнього міфу: в центрі уваги письменника не всесильне кохання, а проблеми багатства особистості й можливості реалізації духовного й інтелектуального потенціалу людини. Крім того, порівняно з міфологічною історією, взаємини сучасних Пігмаліона та Галатеї такі заплутані й дивні, що мимоволі виникає питання: а чи не є вибір назви ще одним парадоксом Шоу? «Хто є хто» в дуеті головних героїв?

Домашнє завдання:

  1. Виписати цитати до образу Елізи.

  2. Повторити зміст твору «Пігмаліон» Б. Шоу.

Немає коментарів:

Дописати коментар