четвер, 14 квітня 2022 р.

6 клас. Робeрт Шeклі.

 Добрий дeнь!

Тeма уроку:

                          "Робeрт Шeклі (1928-2005) "Запах думки""

1. Пeрeглянувши відeо, ви ближчe познайомитeсь із письмeнником.



    Роберт Шеклі переносить свого героя у невизначене майбутнє. Ним може бути і сучасне наше життя. І, враховуючи те, що світ значно змінюється, стрімко розвивається наука, техніка, в природі відбуваються непередбачувані катаклізми, людина не може бути певна, що її чекає завтра. Звідси і надзвичайна напруга, яку відчуває герой у Роберта Шеклі.. У нього нема часу на розрахунок, у нього нема часу, щоб планувати свої дії.А тому він збирає волю, нерви в один клубок і включає те, що дано людині природою,що заздалегідь у людини завжди з собою – свій мозок. Людина має бути настільки розумною, що у лічені хвилини вона мусить співставити, осмислити, зрозуміти, прийняти рішення і перемогти.  Звідси можна зробити висновок, що Лерой Кліві зміг врятуватися лише завдяки силі свого розуму, так як людина, дійсно, істота розумна і може знайти вихід в екстремальній ситуації завдяки зусиллям волі і розуму.

2. Асоціативне гроно.

З перелічених якостей людей, відмітити ті, що притаманні Кліві.

   

     Відважний, відданий своїй справі (зберіг пошту), сильний духом, розумний, розвинена уява, спостережливий, винахідливий, кмітливий, цілеспрямований, оптиміст, телепат, любить життя, почуття гумору, уміє орієнтуватися в ситуації.

3.Порівняння героїв – Тома (Р.Бредбері «Усмішка») і Кліві (Р.Шеклі «Запах думки»)

Том (Р.Бредбері «Усмішка»)

Спільні ознаки

Кліві (Р.Шеклі «Запах думки»)

дитина

  • Події майбутнього. Жертвами технічної катастрофи.
  • Не скоряються обставинам і перемагають їх.
  • Критичне ставлення до дійсності.
  • Самовдосконалення.
  • Уміння бачити не очима, а душею.
  • Уява, фантазія, розум.

дорослий

Потрапив у незвичайну пригоду добровільно

Потрапив у незвичайну пригоду через аварію.

Діяв майже підсвідомо, підкоряючись натовпові.

Діяв свідомо, обмірковуючи кожен крок

Рятує залишки культури

Рятує власне життя

Конфлікт: між героєм і світом (Том і натовп городян)

Конфлікт: Кліві та позаземна фауна

«майбутнє людства»

пересічна людина

 

Домашнє завдання.

 

Дайтe,будь ласка, письмові відповіді на запитання.

1.Який настрій фіналів новели «Усмішка» та оповідання «Запах

думки»?

2.Що дають нам ці твори?

Немає коментарів:

Дописати коментар