неділю, 27 березня 2022 р.

5 клас. Ідeя радості життя (за твором Eлeонор Портер "Полліанна")

   Вітаю! 

Тeма уроку:

                  " Ідя радості життя й відкриття світу в творі Eлeонор Портер "Поліанна""

Роман «Полліанна» належить до книг, що можуть змінити не тільки нас самих, а й наше ставлення до навколишнього світу. Ця книга обійшла половину  земної кулі, і  навчила представників різних країн і національностей «грати в радість», вселила віру у свої сили і змусила замислитися над тим, як ставитися до самих себе, до труднощів у житті й до людей, які тебе оточують.

        Образ дівчинки Полліанни, котра, незважа­ючи на смерть батьків та інші життєві випро­бування, радіє кожному дню і намагається до­помогти всім, з ким зустрічається, став одним із найулюбленіших для дітей усього світу.

1. Пeрeгляньтe таблицю і прослідкуйтe, як у певних ситуаціях Полліанна вміє віднайти щось хороше(усно).

Ситуація

Цитата

Краєвид

«Погляньте! Хіба не чудовий краєвид?!»

Втрата батька

«Так, радіти, що тато пішов на небо, щоб бути там із мамою та іншими дітьми. Він казав, що я маю радіти за них.»

Будинок

«Та він просто чудовий! А скільки навколо дерев та трави, я ніколи не бачила стільки трави!»

Тітка Поллі

«Я така щаслива, що ви в мене є!»

Небажання тітки зустріти племінницю

«А знаєте, я навіть рада, що вона не приїхала мене зустрічати, бо наша зустріч попереду.»

В домі тітки не їдять морозива

«Однак – це навіть на краще – адже, якщо з’їси забагато, може заболіти живіт»

Бідність батька

«Але так навіть краще – що я не звикла до гарних речей».

Полліанна залишилася без вечері

«Я люблю хліб з молоком і буду рада розділити з тобою (Ненсі)  вечерю. Чому ж не радіти?»

Хотіла ляльку, прислали милиці

«Треба радіти з того, що милиці виявилися непотрібними!»

Заборона говорити про покійного батька

«Мені буде навіть легше, якщо я не говоритиму про нього»

 

2. Познайомтeсь із поняттям "сeнкан" та  правилами його складання. 



Сенкан – це вірш, що складається з п’яти рядків.

Слово »сенкан» походить від французького слова «п’ять» і означає вірш у п’ять рядків.

 

  1. Перший рядок – тема (іменник).
  2. Другий – опис теми (два прикметники).
  3. Третій – називає дію, пов’язану з темою, складається з трьох дієслів.
  4. Четвертий рядок – фраза, переважно з 4-х слів, висловлює ставлення до теми, почуття.
  5. Останній рядок – одне слово – синонім до слова(теми), ніби висновок вірша.

 

   Сенкан допомагає узагальнити інформацію, формулювати щось складне декількома словами. Як правило, на його написання багато часу не потрібно, його пишуть кілька хвилин.

   

 Приклад сeнкану до слова "Україна"

 

Україна

Рідна, незалежна.

Розквітаєш, зростаєш, милуєш.

Ти моя рідна земля.

Батьківщина.


3.Складіть сeнкан "Полліанна" письмово.

Домашнє завдання.

 Напишіть,будь ласка, міні – твір «Як змінилося б наше місто, якби в ньому жила б Полліанна»

Немає коментарів:

Дописати коментар