пʼятницю, 15 січня 2021 р.

5 клас."Поезія землі не вмре ніколи..."

  Добрий день, діти!

Тема уроку:

"Поетизація образу природи у вірші, його ідея. Пейзаж у літературі."

"Поезія землі не вмре ніколи..."- вірш, який відноситься до пейзажної поезії.

1.А що таке пейзаж?

 Пейзаж – опис природи в художньому творі. Він вказує на час і місце дії.

Є такі види пейзажів, як :лісовий, степовий, морський, сільський  тощо.


2.Головний герой твору: Коник. 

Що ви про нього знаєте? 


Коник на зріст з пальчик-мізинчик, зеленого кольору, 3 пари ніг, очі, живе в землі в ямці. Він німий, тертям крил створює тріскучі звуки, а грає своїми крильцями, наче на скрипці, цвірчить з ранку до ночі.

 Цвіркун – зовні нагадує коричневого коника, але задні лапи у нього більші, він ними захищається. Живуть цвіркуни у полі, лісі, печерах, парках. Ведуть нічний спосіб життя, тому вдень їх не знайдеш. Ці комахи не завдають людям шкоди. Харчуються квітками, листям. Є цвіркун хатній – завдовжки 2 см. солом’яного кольору. Сюрчить увечері і вночі. Є польовий, трошки більший – чорного кольору, живе в нірках.


Прослухайте вірш Джона Кітса «Про коника та цвіркуна».


3.Дайте письмові відповіді:

1.Які картини виникли у вашій уяві ?

2.Які настрої викликали у вас картини природи, змальовані Дж. Кітсом у вірші?

3.До яких роздумів вони вас спонукали?

 

 Джон Кітс у вірші  «Про коника та цвіркуна» передає своє особисте  сприйняття вічного руху в природі і невмирущість краси життя.


4.Визначення теми та ідеї твору

Тема - узагальнена основа змісту художнього твору, те, 

про що в цілому йдеться в ньому.

Ідея - головна думка, що служить узагальненим вираженням змісту всього твору й містить у собі оцінку зображених у ньому життєвих явищ.

Тема  вірша «Про  коника  та  цвіркуна» - зображено  образ  коника, який  своїм  співом  нагадує  про  життя,  

що  не  припиняється  ні  на  мить.

Ідея – «поезія  землі  не  вмре  ніколи», «поезія  землі  не  оніміє»  

( Це  краса  вічної  природи, яка  чудова   будь-якої  пори  року).


Домашнє завдання.


Дайте письмові відповіді на запитання:

1.В яких рядках звучить головна  думка твору? 

2.Як ви зрозуміли ці слова(головну думку твору)? 

Фото виконаної в зошиті роботи  приймаю до 12:00 , 20 .01.2021

на viber за номером 096-702-48-71


Немає коментарів:

Дописати коментар