четвер, 3 грудня 2020 р.

9 клас. Михайло Юрійович Лермонтов.

 Добрий день!

Тема уроку:

"Михайло Юрійович Лермонтов(1814- 1841).

Життєвий та творчий шлях письменника."

 У хвилини, коли життя залишало О. Пушкіна, народжувався інший, не менш великий поет— Михайло Лермонтов.

      Він був одним із найулюбленіших поетів Т. Шевченка. Тарас Шевченко відчував свою духовну спорідненість із російським поетом. Він називав його «наш великий Лермонтов» і просив свого друга М. Лазаревського надіслати йому на заслання поезії Лермонтова. З таким самим проханням звертався він і до А. Лизогуба та Ф. Лазаревського. А коли одержав дорогоцінний томик віршів, то дуже зрадів: «Ти переслав мені в неволю Поета нашого,— на волю мені ти двері одчинив!». 1850 року під час обшуку в Шевченка було відібрано дві книжки російського поета; Шевченко кілька разів згадував Лермонтова і цитував його твори в «Щоденнику». У вірші «Мені здається, я не знаю» великий Кобзар писав про безсмертя Лермонтова, про силу його мистецтва. Вірші російського поета викликали в Шевченка радість, підтримували його сподівання на волю. Вплив поезії Лермонтова позначився на творах Тараса Григоровича «Слепая», «Тризна», «Пророк», «Чого мені тяжко, чого мені нудно» та ін. Мемуаристи писали, що в день смерті Шевченка збірка творів Лермонтова лежала на його столі. Саме про Лермонтова ми і розпочинаємо мову.

Ознайомтесь, будь ласка, детальніше із біографією письменника у вашому підручнику та зробіть хронологічну таблицю його життєвого та творчого шляху письмово в зошитах.

На сторінках підручника ознайомтесь із творчістю письменника та дайте відповіді на запитання, подані нижче.

  • Як мотиви поезії, на вашу думку, пов’язані з життям поета?
  • У чому доля поета? Якою він її бачить?
  • Чому Лермонтов підкреслює, що він не Байрон?
  • Якого «кольору» поезія Лермонтова?
  • Чи можемо ми говорити про вплив романтизму на поезію Лермонтова? Доведіть свою думку.

 

Немає коментарів:

Дописати коментар