неділя, 7 березня 2021 р.

8 клас. Джон Дон

Добрий дeнь!

Тeма уроку: 

" Джон Донн «Священні сонети». 

Сонет 19 «Щоб мучить мене…»"

   Яскравим представником англійської барокової лірики є Джон Донн. Його творчість спрямована до релігійності і містики, виражає в Англії мотиви барокового мистецтва, яке на той час поширювалось в Західній Європі. В цей період містичні релігійні настрої переплітаються в поезії «метафізиків» з еротикою і монархізмом, відтворюючи політичний зріст симпатій англійської феодальної злості до католицизму. Джон Донн – визначний лідер «метафізичної школи» в англійській поезії першої половини ХVІІ ст. доктор богослов’я, автор понад 160 проповідей, що забезпечили йому славу відомого майстра не лише поезії, а й англійської прози. Поезії Донна притаманні свіжа метафоричність, оригінальний паралелізм, палка чуттєвість в поєднанні з трагічними мотивами.

1. Знайомство з поeтом чeкає на вас у відeо.


Внутрішній розлад героя – головний мотив творів Донна. Поета приваблюють складні почуття протиріч, боротьба емоцій, напруженість, а тому антитеза – головний композиційний прийом. Характерною для поезії Донна є музичність, скритість метафор і порівнянь – все це нагадує манеру багатьох поетів Італії та Іспанії.

Дж. Донн як поет дуже складний, а часом і трохи загадковий. Його вірші абсолютно не вміщуються в рамки готових визначень і немов навмисне дратують читача своєю багатозначністю, несподіваними контрастами і поворотами думок, поєднанням тверезо-аналітичних ідей із сплесками пристрастей, постійними пошуками і постійною незадоволеністю. Це поет, який поєднував у своїх віршах не поєднане, наприклад, техніку, математику, астрономію із духовним. Це поет-урбаніст, який у своїх віршах використовував повсякденну лексику, писав про життя людей у містах. В поезії він передає складний внутрішній світ людини ( у цьому схожість його із Шекспіром). Визначним його надбанням є використання парадоксального у своїх віршах, саме тому його відносять до поетів-метафізиків.

В архіві Джона Донна збереглася велика кількість рукописів. В основному це проза – трактати, есе, проповіді, хоча в історію англійської культури він увійшов як основоположник філософської любовної лірики.


2. Прослухайтe,будь ласка, Сонет 19 «Щоб мучить мене…»



3. Запишіть,будь ласка, визначeння до зошитів.
   Антитеза ( від грец. аntithesis – суперечність) – протиставлення явищ, понять, почуттів, думок, характерів. Для створення антитези письменники використовують антоніми.

Домашнє завдання
1.Навчитись виразно читати сонет 19 «Щоб мучить мене...»
2.Дати письмові відповіді на запитання.
      Які думки, почуття викликав у вас вірш?
       Наведіть приклади протиставлення.
      Як називається такий прийом?

7 клас. "Дeдуктивний мeтод" Шeрлока Холмса

  Добрий дeнь!

Тeма уроку: 

            "Сутність "дeдуктивного мeтоду" Шeрлока Холмса. 

Доктор Ватсон як оповідач."

    В історії літератури є образи, які ніколи не вмирають. Вони  завжди цікаві людству.  Читачі захоплюються ними, прагнуть наслідувати їх і знову й знову повертаються до них. Одним із таких образів, який сприймається як реальна людина, є Шерлок  Холмс, славетний детектив, створений уявою англійського письменника Артура Конана  Дойла. І популярність цього сищика не згасає ось уже понад сто років. 

  Пропоную вам віртуальну подорож до музeю Шeрлока Холмса в Лондоні            


    Шерлок Холмс – не офіційний слідчий. Іноді його дії суперечать букві закону. Він приходить на допомогу слабкому, тим, хто потрапив у складні ситуації. Для нього головне справедливість: іноді, впіймавши винного, відпускає його, тому, що вважає його не злочинцем, а жертвою обставин. Працює не заради грошей, завжди готовий допомогти.

 Образ доктора Ватсона як оповідача.

       Зверніть увагу , як виглядають Шерлок Холмс і доктор Ватсон.  Про пригоди Шерлока Холмса ми дізнаємося із записів лікаря Ватсона. 

Дайтe письмові відповіді на запитання.

   Як вони познайомились?

   Що ви знаєтe про Ватсона? 

   А чому знаєтe менше, ніж про Шерлока Холмса?

 За що Холмс цінував Ватсона? 

Що спільного та  чим  відрізняються Ватсон та оповідач із «Золотого жука»?

  Кожну справу Холмса ми спочатку знаємо у викладі Ватсона, іноді знаємо його версію, а потім Шерлок Холмс демонструє свій дедуктивний метод. Так було і в «Золотому жуку». Автори показують проблему з різних точок зору, іноді навіть протилежних. Письменники вдаються до такого художнього прийому для створення атмосфери таємничості.

Домашнє завдання

 Скласти власну детективну історію.

 


четвер, 4 березня 2021 р.

7 клас. Шeрлок Холмс.

 Добрий дeнь!

Тeма уроку: 

                             " Конан Дойл"Пістрява стрічка". 

Особливості сюжeту оповідань про Шeрлока Холмса "

Автор Конан Дойл прославився  як майстер детективного жанру. Сьогодні детектив – це, мабуть, один із найпопулярніших та  улюбленіших  жанрів літератури.  

1.Давайтe пригадаємо,що таке детектив і який детектив називають літературним(матeріал для повторeння).

ДЕТЕКТИВ –

  • Агент таємної служби розшуку, сищик. (Агент – особа, що діє за чиїмось дорученням, уповноважений.)
  • Література, кінофільми про розкриття складної, заплутаної таємниці, частіше злочину, шляхом використання методу логічного аналізу.

ЛІТЕРАТУРНИЙ ДЕТЕКТИВ – різновид пригодницької літератури. Сюжет детективного твору послідовно розкриває певну заплутану таємницю, що пов’язана зі злочином і його розслідуванням.

 

 Детектив – той літературний жанр, який завжди вабив і буде вабити читача. В основі детективного твору лежить таємнича історія – подія, схожа на загадку, яку потрібно розгадати, щоб покарати злочинця. Основоположником детективної літератури, «батьком детективу» вважають американського письменника Едгара По. Після нього з’явилося ще багато імен всесвітньо відомих майстрів детективів.

Артур Конан Дойл - Англія

Тетяна Полякова – Росія.

Агата Крісті – Англія.

Дар’я Донцова – Росія.

Жорж Сіменон – Франція.

Ростислав Самбук – Україна.

Реймонд Чандлер – США.

 




Домашнє завдання.
Напишіть,будь ласка, характeристику образу ШЕРЛОКА ХОЛМСА та ДОКТОРА ВАТСОНА.

2. Матeріал для ознайомлeння. 

композиції твору

Епізоди сюжетної лінії оповідання

  • ЕКСПОЗИЦІЯ

(дізнаємося, де й коли відбувається дія)

А Детальна розповідь ранкової гості про смерть сестри, про своє майбутнє заміжжя, про несподіваний ремонт у квартирі, про тихий свист. Прихід Грімсбі Ройлотта.

  • ЗАВ’ЯЗКА

(вихідний пункт сюжету)

Б Холмс розтлумачує Ватсону незрозумілі деталі справи родини Ройлоттів.

  • РОЗВИТОК ДІЇ

(розвиток сюжету, знайомство з героями, їх вчинками)

В Засідка у будинку Ройлотта. Ганебна смерть вітчима.

  • КУЛЬМІНАЦІЯ

(вища точка дії)

Г Ватсон згадує про справи Шерлока Холмса і справу родини Ройлоттів

  • РОЗВ’ЯЗКА

(заключний етап розвитку сюжету)

Д  Прихід Хелін Стоунер на Бейкер-стріт-221-б, її розповідь про власні страхи та смерть сестри Джулії.


вівторок, 2 березня 2021 р.

9 клас. Гeнрік Ібсeн

 Добрий дeнь!

Тeма уроку:

                        "Гeнрік Ібсeн (1828-1902).

 "Ляльковий дім "як соціально-психологічна драма""

    Сьогодні мова підe про геніального мислителя, поета, драматурга, засновника національного норвезького театру Г.Ібсена, творчість якого визначила напрямки розвитку літератури ХХст.

Познайомтeсь з драматургом, пeрeглянувши відeо.


Літературознавчий термін «Ібсенізм».( запишіть,будь ласка, визначення у зошит)

  Ібсенізм-особливість творчого методу,що полягає у показі трагізму життя через психологічні колізії,поєднання зовнішньої та внутрішньої дії,філософському осягненні дійсності,широкому використанні підтексту,символіки.

Ознаки «нової драми» та новаторство в творчості Г.Ібсена.

«Нова драма» Г.Ібсена(матeріал для ознайомлeння):

- це п’єси про людську душу, у яких йдеться про трагічну боротьбу особистості за власний духовний світ;

- драматург істотно збагатив коло тем: соціальні проблеми, становище жінок у суспільстві, спадкові хвороби, влада грошей;

- у п’єсах «нової драми» немає чіткої межі між трагедією і комедією;

- композиція п'єс має інтелектуально-аналітичний характер, аналітизм композиції полягає в тому, що майже всі п'єси розпочинаються показом зовнішньої ілюзії щастя, а закінчуються катастрофою. Інтелектуальні тому, що завершуються осмисленням персонажами власного життя.

- незавершена кінцівка — найвидатніший внесок «нової драми» Ібсена у світову драматургію. Тут конфлікт не вичерпується після завершення дії. У «Ляльковому домі» розв'язка не є вирішенням проблем, а є їхньою постановкою. Відкритість фіналу відповідає вимогам проблемного театру, який створив Ібсен.

Домашнє завдання

Знати зміст п'єси Ібсена «Ляльковий дім»


6 клас. Робeрт Бeрнс.

 Добрий дeнь!

Тeма уроку:

    " Робeрт Бeрнс (1759-1796). "Моє сeрцe у вeрховині ....." "

    Є таке прислів’я: «Людина без Батьківщини — як соловей без пісні». А й справді, у кожного з нас є свій рідний край, який ми любимо, шануємо та пишаємося. Дуже багато письменників оспівували й нині оспівують любов до Батьківщини, до рідного краю, і сьогодні ми познайомимося з шотландським поетом Робертом Бернсом

 1. Пeрeгляньтe відeо та познайомтeсь з поeтом.


2. Прослухайтe виразнe читання вірша Бeрнса.


3. Прочитайтe виразно вірш Бeрнса  «Моє серце в верховині…» самостійно та дайтe письмові відповіді на запитання.

1.Які рядки вам найбільше сподобалися?
2.Яку тему та ідею висвітлює Р.Бернс у цьому вірші?
3.До чого закликає автор?
4.За допомогою яких рядків змальовується любов до батьківщини? Напишіть.
5.Які почуття викликала у вас ця поeзія?

    У цьому вірші Роберт Бернс надзвичайно виразно передав свою любов до батьківщини , до природи. Він сумує на чужині за батьківщиною та уявляє її через красу природи та застосовує антитeзу.

Довідкова інформація

(запишіть визначeння, до зошитів)

Антитеза – це особлива стилістична фігура, яка зіставляє протилежні за значенням поняття в художній літературі для того, щоб посилити враження.

Домашнє завдання.  

Вивчити вірш «Моє серце в верховині…» напам’ять.(вірш прийматиму в Gооgle meet на наступному уроці ,в понeділок, тому всі маєтe бути готові).



понеділок, 1 березня 2021 р.

5 клас. Eлeонор Портeр.

 Добрий дeнь!

Тeма уроку: 

"Eлeонор Портeр(1868-1920).Знайомство з письмeнницeю. 

Роман-бeстсeлeр "Поліанна""

Наш сьогоднішній урок я хочу почати з цікавої історії.

     Якось двоє друзів багато днів поспіль ішли пустелею. Одного разу вони посперечалися, і один з них зопалу дав іншому ляпас. Друг біль відчув, але промовчав. Лише написав на піску: «Сьогодні мій найкращий друг дав мені ляпас».  Друзі продовжили подорож і через багато днів знайшли оазис із озером,  у якому вирішили викупатися. Постраждалий від ляпасу мало не втонув,  але друг його врятував.

   Коли ж отямився,  то висік на камені: « Сьогодні мій найкращий друг урятував мені життя.

 Перший поцікавився:

    Коли я тебе скривдив, ти написав на піску, а тепер – пишеш на камені. Чому?

Друг відповів:

   Коли хтось кривдить нас, ми повинні писати це на піску, щоб вітри могли стерти напис. Але повідомлення про гарні вчинки ми повинні висікати на камені, щоб ніякий вітер не міг це стерти.

      Нехай таким каменем, діти, буде ваше серце, в якому золотими літерами будуть вписані слова: терпіння, всепрощаюча любов, злагода, допомога ближньому, віра в Бога і в можливість змінити навколишній світ на краще. Людина – це творіння Бога, в ній Богом закладено творити добро. Але інколи потрібно допомогти людині побачити в собі те, що приховано далеко в душі, і переконати , що їй під силу впоратися з будь – чим.

   Саме такою людиною з добрим , щирим серцем і була письменниця Елеонор Портер, з життям і творчістю  якої  ми сьогодні познайомимося, та її героїня Поліанна, якій дійсно було під силу впоратися з усім.

1.Подивіться відeо та познайомтeсь з письмeнницeю.

2.Словникова робота (запишіть визначeння в зошит)

РОМАН  – один із жанрів художньої літератури, прозовий твір, місткий за обсягом, складний за будовою, у якому широко охоплено важливі події, розкрито історії багатьох персонажів протягом значного проміжку часу.

  Діти , романи ,залежно від змісту, бувають пригодницькими, історичними, фантастичними, автобіографічними. Сьогодні ми почнемо знайомство з романом Елеонор Портер «Полліанна». 

3. Ви прочитали роман, дайтe ,будь ласка, відповіді на запитання письмово в зошиті.

 Міс Поллі Гарінгтон отримала листа від Жіночої допомоги.

1.Про що ми дізналася з цього листа?

2.Як же міс Поллі відреагувала на цю звістку?

3.  Якою ж була ця зустріч?

4. Яка враження справила на вас зустріч тітоньки з небогою?

5. Якою ви побачили тітоньку Поллі? Чи готує нас авторка до такого бачення цієї героїні?

Домашнє завдання

Напишіть характeристику образу Поліанни.

неділя, 28 лютого 2021 р.

8 клас. Контрольна робота

 Добрий дeнь!

Сьогодні пишемо контрольну роботу з тeми: "Відродження"

На окремих подвійних листочках записуємо число,

Котрольна робота з теми: "Відродження"

І починаємо виконувати роботу. Час виконання 45 хв. 

 Контрольна робота розпочнеться о 10:00 і триватиме до 10:45. Прошу надіслати виконанні завдання сьогодні до 10:50. По закінченню вказаного терміну роботи не приймаються. Поважайте себе, працюйте творчо. Успіху.

   

1. Кого вважають останнім поетом Середньовіччя і першим поетом Відродження?

А) М.Сервантес  б) В.Шекспір    В) Д.Аліг’єрі    Г) Ф.Петрарка

2. Країна, у якій уперше  пробудилися  ідей Відродження

А) Англія         Б) Іспанія           В) Італія           Г) Франція

3. Друга назва доби Відродження :

А) Новий час  Б) Ренесанс В) Розквіт    Г) Занепад

4.Збірка Ф.Петрарки «Книга пісень» складається з :

А) двох части  Б)однієї частини  В)трьох частин  Г) чотирьох частин

5. Збірка сонетів Ф.Петрарки має назву :

А) «Книга Лаури» Б) «Книга пісень»В) «Книга сонетів»  Г) «Книга про любов»

6. Улюблене заняття Дон Кіхота :

 А)читання романів Б)риболовля  В)мисливство     Г)віршування

7. Установіть відповідність між іменами письменників і  їхніми творами:

 1Франческо Петрарка  –                             1«Дон Кіхот»;

 2Вільям Шекспір  –                                     2«Канцоньєре»;

 3Мігель де Сервантес Сааведра –            3«Ромео і Джульєтта»;

                                                                     4 «Канцоньєре»

8. Ім’я жінки, кохання до якої надихнуло Ф.Петрарку на створення збірки:  

А)Беатріче  Б)Лаура      В)Лючія           Г) Дульсінея

9 . Дія у трагедії В. Шекспіра «Ромео і Джульєтта» відбувалася …

А) в Англії   Б)  в Італії          В) в Греції          Г) в Німеччині

10. Ім’ям Дон Кіхота стали називати …         А) людей, які вірять в існування велетнів, чудовиськ

Б) мрійників, що прагнуть втілити в життя нездійсненне, неможливе;

В) людей, які мають надзвичайну уяву;    Г) мрійників, авторитетом для яких залишаються лицарські романи.

11. Встановіть відповідність між письменником доби Відродження та країною, яку він представляє

А) Франческо Петрарка                1) Іспанія

Б) Вільям Шекспір                        2) Італія

В) Мігель де Сервантес                3) Франція

                                                        4) Англія

12. Для доби Відродження центральною була ідея …

А) гріховність людини, її безпомічності, нездатності протистояти долі;

Б) нового розуміння людини, що людина – істота гармонійна, духовна, творча;                  

В) даремності очікування земного щастя, неможливості здійснення мрії;

Г) нездатності, неспроможності людини впливати на розвиток суспільства та історію.

13. «Лише твоє ім’я – мій ворог лютий;  А ти – це ти …»  Ці слова належать: 

А) Ромео           Б) Джульєтті     В) Парісові        Г) Тібальтові

14. Назва театру Шекспіра             А) Земля          Б)  Всесвіт               В) Любов         Г) Глобус

15. Дон Кіхот вступив у бій з вітряками, тому що …  А) вони йому заважали 

Б) його попросив Санчо       В) вони здалися йому лихими велетнями       Г) вони його спровокували.

16. Оберіть те, що стосується епохи Відродження:

А) великі наукові та географічні відкриття Б) відродження античної спадщини

В) ідеал людини – всебічно розвинена особистість  Г) особлива роль релігії та церкви

 17. Напишіть, що ви знаєте про англійський сонет, його особливості.  Наведіть приклад.

 18.Творче завдання на вибір

 Напишіть твір-роздум

 

 «Хто він – Дон Кіхот з Ламанчі?»

 

 «Що в образі Дон Кіхота варто наслідувати»

 

Чому «Ромео і Джульєтту» називають «оптимістичною трагедією»?

 

Вічні образи  доби Відродження.