неділя, 5 березня 2023 р.

6 клас. Лірика Басьо.

 Добрий дeнь!

Тeма уроку:

"Зображeння станів природи в ліриці Мацуо Басьо"

    У Японії високо цінують мистецтво віршування. У давнину чимало віршів складали на поетичних турнірах . Дуже часто такі змагання влаштовував сам правитель країни, який задавав тему, наприклад, «Цвітіння сливи». Учасники ділили на дві команди – на «лівих» і «правих». Починала завжди команда «лівих». Завдання суперечників полягало в тому, щоб придумати вірш, який був би достойною відповіддю. Переможців оголошували по кожній парі виступаючих, а також по турніру в цілому.

  Людиною, яка, спостерігаючи красу снігу, місяця і квітів, багато розмірковувала про друзів, про себе, про життя, був японський поет Мацуо Басьо.

Його можна образно називати дбайливим садівником чудового саду японської поезії.

У кінці XVII ст. на дорогах Японії можна було зустріти немолодого вже чоловіка, дуже схожого на жебрака, якого будь-хто міг образити. Тоді нікому не могло спасти на думку ,що на долю цього не помітного мандрівника випаде посмертна слава.

Мандрівник! Це Слово 
Стане іменем твоїм.
Довгий осінній дощ
.

Так писав про себе Басьо

1. Запишіть до зошитів:

 Жанрові особливості ліричних творів Мацуо Басьо, та їх характерні ознаки:

-постійна кількість рядків;

-відсутність рими;

-надзвичайна стислість;

-увага до деталі.

 2. Хоку Басьо  – це не лише вірш про природу, за природою приховані настрої автора, глибокі роздуми та переживання.

 Схeматично це можна зобразити так:

 ПРИРОДА + ЛЮДИНА = СЕНС ЖИТТЯ

3. Японці вміють насолоджуватись красою соснової гілки, краплинки роси, тоді як європейці прагнуть охопити поглядом весь світ. У японській культурі мистецтво і природа, мистецтво і буденне життя взаємопов’язані, тому будь-яка річ поєднує в собі красу і практичність. Для японця природа – це скарбниця прекрасного, вона є мірою усіх речей. Що є природнім, то не може бути повторним.

Уміння цінувати красу і насолоджуватися нею потрібно виховувати усе життя, Давайте і ми зараз спробуємо доторкнутись до краси, осягнути сенс миті, яка вже не повториться.

4. Прочитайтe  виразно вірші поeта, пeрeглянувши відeо.


Домашнє завдання.
Скласти влаcнe хайку. Записати його та надіслати фото роботи.

Немає коментарів:

Дописати коментар